zaštitni znak udruženja  

Đorđićeva 20, Zagreb

 
line decor
 
line decor
 
 
 
 
 

Bavarski parlament utire put inkluzivnoj školi

 
Od školske godine 2011.-2012. invalidna će djeca moći pohađati svaku općeobrazovnu školu u Bavarskoj. To predviđa prijedlog zakona svih
pet frakcija Bavarskog parlamenta o kojem se nedavno raspravljalo u prvom čitanju. Prema tom prijedlogu, škole će ubuduće moći razvijati
novi profil - takozvanu inkluzivnu školu. Tako će one osiguravati zajedničku nastavu i za djecu kojoj je potreban specijalnopedagoški tretman
i onu kojoj takav tretman nije potreban. Promjena zakona bila je neophodna zbog Konvencije o pravima invalida Ujedinjenih naroda koja je postala obveznom od ožujka 2009.
 
Na "inkluzivnim" školama u iduće dvije školske godine bit će otvorena radna mjesta za 200 novih nastavnika, kazao je predsjednik Odbora za
obrazovanje Hans-Ulrich Pfaffmann (SPD - Socijaldemokratska stranka Njemačke), prilikom predstavljanja prijedloga zakona. On je bio i
predsjednik radnog tijela koje je izradilo zakon. U tu svrhu predviđeno je 10 milijuna eura u proračunu.
 
U stručnom žargonu pohađanje redovnih škola od strane invalidne djece naziva se "inkluzija". S hendikepiranom djecom na odgovarajućim školama neće raditi stručnjaci mobilne specijalnopedagoške službe, nego stalno zaposleni rehabilitatori (defektolozi). U školskoj godini 2009./2010. s otprilike 17.300 učenika s posebnim potrebama radili su na redovnim školama stručnjaci mobilne specijalnopedagoške službe. Ujesen će s programom inkluzije započeti 30 do 40 škola. One će drugim školama poslužiti kao eksperimentalne škole i uzor.
 
"Inkluzivna nastava je zadaća svih škola" kaže se u prijedlogu zakona.
Tako će ubuduće roditelji sami moći odlučivati da li će njihovo dijete pohađati redovnu ili poticajnu školu. Predviđena su tri oblika zajedničkog učenja: kooperativna odjeljenja sa zajedničkom nastavom, partnerstva između pojedinih razreda poticajne i redovne općeobrazovne škole te otvorena odjeljenja poticajnih škola koja će moći pohađati i nehendikepirana (neinvalidna) djeca. Dosadašnje poticajne škole zadržat će svoj sadašnji oblik. One će pružati podršku općeobrazovnim školama u integraciji hendikepirane (invalidne) djece.
 
Prema podacima Ministarstva kulture trenutačno okruglo 23 posto djece s poteškoćama pohađa iste škole što ih pohađaju njihovi nehendikepirani vršnjaci. Oko 60.000 bavarskih učenika s poteškoćama pohađa neku poticajnu školu, kako se od prije nekoliko godina nazivaju specijalne škole. To je okruglo 3,2 posto od otprilike 1,8 milijuna bavarskih učenika.
Pfaffmann je za prijedlog zakona rekao da se radi o "zvjezdanom trenutku parlamentarizma", budući da su ga zajedno izradile sve frakcije. Günther Felbinger je u ime neovisnih zastupnika naglasio:
"Prijedlogom zakona nitko se ne preopterećuje. Njime se uzimaju u obzir mišljenja i stajališta i onih ljudi koji su kritički raspoloženi prema Konvenciji Ujedinjenih naroda."
 
Dopunskim i dodatnim obrazovanjem nastavnici će se pripremiti za svoje nove zadaće. Osim toga, roditelji i djeca će se morati upoznati i informirati, kako bi se prevladali postojeći strahovi i frustracije.
Studije su pokazale da djeca s poteškoćama bolje uče u inkluzivnim školama. I djeca bez poteškoća profitiraju: ona povećavaju svoju socijalnu osjetljivost.
 
Povjerenica za invalide bavarske vlade Irmgard Badura ističe: "Bavarska je jedina zemlja gdje je do izražaja došla odgovarajuća zajednička inicijativa."
 
      Copyright 2005 UUOSSO, Zagreb