zaštitni znak udruženja  

Đorđićeva 20, Zagreb

 
line decor
 
line decor
 
 
 
 
 
Prilog x3: Upute za Windows CE, ActiveSync i sinkronizaciju podataka
 
x3.1 Podaci o Windows CE i sinkronizaciji baza podataka
 
1. Windows CE uređaji se nikada ne isključuju, pa se tako rokovnik i adresar uvijek nalaze u radnoj memoriji. Radi toga ti uređaji nemaju prekidača za isključivanje, a za njih je karakteristično tzv. stanje mirovanja (Stand-by postava). Ukoliko se akumulator Windows CE uređaja na vrijeme ne napuni, nestat će svi podaci iz rokovnika i adresara.
Windows CE uređaji su u pravilu samo dopuna prijenosnim ili stolnim osobnim računalima. Od njih se ne očekuje neovisnost i samostalnost, pa su oni upućeni na razmjenu podataka s osobnim računalima. Zbog toga i nemaju vlastitih datoteka s bazom podataka.
Kad se Windows CE uređaj sinkronizira, baza podataka u radnoj memoriji se usklađuje s Outlookom. Outlook te podatke pohranjuje u datoteci (Outlook.pst), a CE uređaj, kako je već rečeno, samo u radnoj memoriji.
 
2. U ovom pogledu Pronto se razlikuje. Kako je on predviđen da radi i bez osobnog računala kao samostalni organizator, on može pohranjivati adresar i rokovnik u svojoj vlastitoj bazi podataka.
Sami možete odrediti hoće li se Pronto ponašati kao normalan PDA ili ne. O toj odluci trebate dobro razmisliti, a ona - u pravilu - ovisi o tome da li želite rokovnik i adresar sinkronizirati s osobnim računalom. Kad je u PDA postavi podaci ostaju samo u radnoj memoriji; ta postava pretpostavlja da ćete održavati bazu podataka na osobnom računalu. Nasuprot tome, kad je u postavi "Pronto" podaci se pohranjuju u internoj memoriji, a nije preporučljivo praviti sinkronizacije s osobnim računalom.
 
 
3. Kad se Pronto sa S4 prebaci u stanje mirovanja (Stand-by), podaci ostaju u radnoj memoriji i nakon "buđenja" su odmah dostupni. Osim toga, oni se pohranjuju u internoj Prontovoj memoriji kao datoteka “databases.pdb”.
Podesiti standardnu postavu Pronto: Otvorite Prontov izbornik/Podešenja/Outlookovi podaci i aktivirajte oba kontrolna polja “Automatski pohraniti prilikom suspend” i “Automatski učitati prilikom hladnog starta”.
 
Kad se Pronto, dok je u PDA postavi, sa S4 prebaci u stanje mirovanja (Stand-by), podaci ostaju u radnoj memoriji i nakon "buđenja" su odmah dostupni. Prilikom isključenja sa S1+S4 ili kad se akumulator počne prekasno puniti, gube se (nestaju) podaci.
 
Podesiti PDA postavu: Otvorite Prontov izbornik/Podešenja/Outlookovi podaci i deaktivirajte oba kontrolna polja “Automatski pohraniti prilikom suspend” i “Automatski učitati prilikom hladnog starta”.
 
4. Prilikom sinkronizacije usklađuju se dijelovi podataka što se nalaze u radnoj memoriji. To je važno znati u slučaju da ste prije sinkronizacije napravili neke promjene u Prontu. Nakon sinkronizacije usklađeni su dijelovi podataka u radnoj memoriji. Prilikom sinkronizacije proceduru (postupak) regulira ActiveSync.
 
5. Kad je Pronto u PDA postavi, to jest kada pohranjena datoteka s bazom podataka “databases.pdb” nije učitana u radnu memoriju, nema nikakvih problema sa sinkronizacijom s Outlookovim podacima osobnog računala. Međutim, kada pohranjenu bazu podataka databases.pdb učitate u radnu memoriju i potom izvršite sinkronizaciju, treba računati s poteškoćama, npr. udvostručenje elemenata.
Razlog: Microsoft ActiveSync nije tako podešen da sinkronizira u međuvremenu pohranjene baze podataka (databases.pdb). Naime, outlook u osobnom računalu svakoj adresi dodjeljuje (pohranjuje) neku vrstu ID-a (identifikacijski broj) kojim se ta adresa identificira. Tako osobno računalo zna koje je skupine podataka već sinkroniziralo, jer i u Prontovoj radnoj memoriji zadržavaju te skupine spomenute ID brojeve. Međutim, ako smo Pronto - sa S1+S4 - u međuvremenu isključili i ponovo uključili, baze podataka se doduše učitavaju u radnu memoriju, ali su dobile drugi ID broj, pa ih Outlook prilikom sinkronizacije više ne prepoznaje onako kako bi trebao.
I prilikom brisanja valja biti oprezan. Sve dok adresa u radnoj memorjji ima isti ID broj kao u Outlooku, prilikom sinkronizacije se brišu adrese i na drugom uređaju, sve u skladu s motom: "Ako je korisnik izbrisao adresu, više je ni ne želi imati". Ako je, primjerice, izbrisana adresa nakon pohranjivanja baze podataka u Pronto dobila drugi ID broj, on se prilikom sinkronizacije prenosi kao nova adresa.
 
6. Pronađite za sebe najbolji način sinkronizacije pojedinačnim podešenjima ActiveSync-a i njegovih opcija. Pristupite oprezno prvoj sinkronizaciji i radi svake sigurnosti pohranite svoje baze podataka u osobnom računalu. Ako ustanovite da su Vaše sinkronizacije problematične, izbrišite u ActiveSync-u puno partnerstvo. Prilikom ponovne uspostave veze možete isprobati i druga podešenja sinkronizacije.
 
 
x3.2 Primjer podešenja sinkronizacije s ActiveSync-om
 
1. Uspostavite vezu.
2. Odaberite novo partnerstvo.
3. U idućem komunikacijskom polju najprije deaktivirajte sva kontrolna polja, zatim potvrdite "Dovršiti". Puno je partnerstvo sada napravljeno.
4. Otvorite izbornik ActiveSync-a “Posebnosti” i odaberite “Opcije”.
5. U komunikacijskom polju prijeđite na karticu “Sync opcije”. Tu odaberite odgovarajuća kontrolna polja za ono što treba sinkronizirati. Primjerice: "Rokovnik" ili/i “Adresar”.
6. Sada odaberite gumb “Podešenja” ili alt+e, odnosno neko drugo slovo u skladu s jezičnom verzijom.
7. Tamo za te elemente možete definirati što valja sinkronizirati.
8. Sada prijeđite na karticu "Sync postava". Tu se definira kada i kako se treba sinkronizirati.
9. Potom prijeđite na karticu "Pravila". Ovdje se može definirati što valja sinkronizirati.
10. Pošto su napravljena sva podešenja, sva komunikacijska polja treba potvrditi sa “OK”.
 
Ukoliko ste podešenja izvodili "ručno", sinkronizacija se izvodi potvrdom elementa izbornika “Datoteka/sinkronizirati”.
Ako ste definirali druga pravila sinkronizacije, sinkronizacija se odvija u pozadini - prilikom svakog povezivanja Pronta i osobnog računala - bez ikakve daljnje naredbe ili mogućnosti pristupa.
 
 
x3.3 nekoliko “pravila igre”
 
Nestanak obveza, odnosno adresa na osobnom računalu ili njihovo višestruko pojavljivanje nakon sinkronizacije pomoću ActiveSync-a u najviše se slučajeva, doduše, može objasniti (v. dolje), ali je taj gubitak nepovratan i nepopravljiv.
U nastavku opisujemo nekoliko postupaka (procedura), kojima ćemo Vam s jedne strane pokušati više približiti ActiveSync, a s druge strane ćemo Vam pomoći da izbjegnete neugodna iznenađenja.
Općenito govoreći, prije sinkronizacije na osobnom računalu trebalo bi obaviti pohranjivanje podataka u datotekama Outlookovog adresara i rokovnika “Outlook.pst”, kako bi se u slučaju potrebe moglo obnoviti staro stanje. Također je pametno staviti Pronto u PDA postavu, što znači da Pronto ne pohranjuje nikakve podatke i samo se preko osobnog računala "hrani" adresama i obvezama.
Sinkronizacije s učitanom databases.pdb su doduše moguće, ali vrlo često imaju nepoželjne posljedice.
 
1) Prilikom sinkronizacije Prontov softver ne može ni na što utjecati.
Sinkronizacija se odvija potpuno "u podzemlju" (na razini aktivnog operativnog sustava Windows CE). Ako bi se Prontov softver izbrisao i nakon toga obavila sinkronizacija, efekat bi bio isti.
 
2) U ActiveSync-u ne postoji takva mogućnost podešenja koja bi odgovarala želji "sinkronizirati s povratnim pitanjem". Sve se mogućnosti podešavanja odnose isključivo na rokovnik ili adresar u kojima je između dvije sinkronizacije došlo
do promijene na OBA uređaja. Ako se npr. na Prontu izbriše neka obveza, ActiveSync to interpretira kao da je ta obveza svjesno izbrisana pa je briše i na osobnom računalu.
 
3) ActiveSync pohranjuje svoje informacije (npr. koje obveze postoje na Prontu) u "Podaci o partnerstvu" na osobnom računalu. I to je jedan od razloga zašto Pronto gotovo nimalo ne može utjecati na sinkronizaciju. Iz rečenoga proizlaze
dvije - više ili manje - provodive mogućnosti u praksi:
 
A) Treba voditi računa o tome da rokovnik, odnosno adresar osobnog računala i Pronta budu uvijek potpuni i često sinkronizirani. Pritom je prije svega važno da se oba kontrolna polja u Prontov izbornik/Podešenja/Outlookovi podaci ne odaberu (PDA postava).
Ukoliko bi se, unatoč tome, neku pohranjenu i učitanu Databases.pdb htjelo sinkronizirati, mora se voditi računa o slijedećem:
- Brisanje partnerstva na osobnom računalu (kako ActiveSync više ne bi imao podataka o Prontu).
- ponovo povezati i napraviti novo partnerstvo; pritom ActiveSync obično pita što treba raditi. To znači da on prepoznaje konflikt (sukob) i pruža jedinstvenu priliku da se podaci međusobno kombiniraju ili zamjenjuju.
 
B) Odustajemo od sinkronizacije rokovnika i oba provodimo "ručno". U tu svrhu treba redovito pohranjivati bazu podataka u Prontu, kako bi se izbjegao gubitak podataka. Pohranjivanje i potonje učitavanje pohranjenih datoteka s bazom podataka nije problematično. Do pohranjivanja i učitavanja dolazi se gumbima u komunikacijskom polju u Prontov izbornik/Podešenja/Outlookovi podaci.
 
      Copyright 2005 UUOSSO, Zagreb